שיחה עם אורית חשאי מ Brayola: על איך להראות טוב למשקיעים

ליאת דייןמיקור חוץ, סטארט אפהשאירו תגובה

brayola

שיחה עם אורית חשאי, CEO והיזמת של Brayola, התחילה בנושא אאוטסורסינג של שירותי אדמיניסטרציה והסתיימה בטיפ משמעותי ליזמים.

החודש סיימנו את שירותינו לחברת Brayola, חנות חזיות מקוונת, מבוססת רשת חברתית, המתאימה לקונה חזיה על פי ידע הנצבר מקונות אחרות.  ביקשנו מאורית חשאי – CEO ויזמת החברה לעשות סיכום קצר של התקופה בה עבדנו יחד.

אורית הגיע אלינו דרך המלצה של יזם אחר, לקוח TOTAL ADMIN, אותו פגשה בטיסה חזרה לארץ אחרי סבב גיוס משקיעים בארה”ב. הם דיברו על כל המשימות האדמינסטרטיביות המונחות על שולחנם של יזמי סטארטאפים טכנולוגיים: תשלום לספקים, טיפול במשכורות עובדים, הכנת חוזי העסקה לעובדים חדשים, טיפול בביטוחי חברה, ביטוחי מנהלים, עבודה מול הבנקים ועוד ועוד. אורית הניחה שאין ברירה  אחרת ועליה כמנכ”לית החברה לשנס מתניים ולבצע את האדמינסטרציה, לצד משימות הפיתוח, השיווק וגיוס כספים.

 

להתפנק או לחכות עד ש Brayola תגדל?

היא הרגישה שלהעסיק משרה כזו אינהאוס זה פינוק. לא היתה מספיק עבודה למשרה מלאה, ובכלל, אם כבר לפתוח משרה, אז סטארטאפ יעדיף להפנות את המשכורת למשרת פיתוח. היא חשבה שהיא תצטרך לחכות עד ש Brayola תגדל, ותרוויח יותר כסף כדי להעסיק מנהלת אדמיניסטרטיבית.

ואז אותו יזם סיפר לה על כך שהוא עושה אאוטסורסינג של שירותי אדמינסטרציה. TOTAL ADMIN מבצעת עבורו את כל התפעול האדמיניסטרטיבי, והתשלום הוא לפי שעת עבודה בפועל, ללא תקורות נוספות הכרוכות בהעסקת עובדים.

זה היה בדיוק שלב בו החברה התחילה לגדול, ובד בבד נפח הטיפול במשכורות, חשבוניות ספקים, דוחות הוצאות, תאום נסיעות ועוד. חשאי החליטה לנסות את שירותי האדמיניסטרציה באאוטסורסינג בעצמה, וכך התחלנו לעבוד עם Brayola.

המלאכה לא היתה פשוטה. היה צורך לעשות סדר רטרואקטיבי בנושאים תפעוליים ובנושאי משאבי אנוש:

  • אורית מספרת על העבודה שנעשתה ליצירת סטנדרטיזציה בחוזי העסקה של העובדים, והתאמת כל החוזים בהתאם.
  • על יצירת נהלים ברורים להפרשת תנאים סוציאלים של עובדים.
  • דאגנו לשיפור ההסכם של Brayola מול סוכן הביטוח של החברה, אשר בא לידי ביטוי בעמלות נמוכות יותר עבור החברה.
  • עבדנו מול ספקים כדי לקבל חשבוניות חסרות, גם משנים אחורה.
  • הסדרנו אפשרות חוקית לתשלום משכורות לעובדים בחו”ל.
  • בתחום רווחת עובדים דאגנו להסכם הזנה עבורם.
  • יצרנו שיטת תיוק יעילה, ויצרנו תהליכים לדיווח הוצאות עובדים.

 

TOTAL ADMIN הצילו אותי

בדיעבד מסתבר שהעבודה המשותפת החלה בשלב קריטי עבור החברה. Brayola בדיוק נכנסה לתהליך Due Diligence מול משקיעים, ולדבריה של חשאי ” TOTAL ADMIN הצילו אותי. המשקיעים רוצים לראות חברה שעובדת באופן מסודר, ולו הייתי צריכה לעשות את הסדר הזה בעצמי, זה היה ממלא את כל זמני ולא היה לי כל סיכוי לפנות זמן לפיתוח ולקידום החברה. השירות של TOTAL ADMIN לא רק פינה אותי מהמשימות האדמיניסטרטיביות. זהו שירות מדוייק ומקצועי, ותהליכי העבודה שהם הנחילו אצלינו מותאמים באופן מלא לצורה בה חברת סטארטאפ בצמיחה צריכה לעבוד. הדבר מאפשר לנו להיות יעילים יותר, ולהראות טוב יותר בעיני המשקיעים. ”

 

אורית חשאי מספרת שלו ידעה על השירות לפני כן, היתה נעזרת ב TOTAL ADMIN עוד הרבה קודם. חשוב להכניס תשתיות ניהוליות כאלו מההתחלה. כל הבאלגן שנוצר אצלינו במשכורות, ביטוחים, חשבוניות ספקים, היה נחסך לו היינו עושים את הדברים By the Book מהיום הראשון. כיום החברה גדלה כל כך שהיא זקוקה למנהלת אדמיניסטרטיבית in-house במשרה מלאה, אבל תהליכי העבודה ש TOTAL ADMIN הטמיעו ב Brayola ינחו אותם עוד הרבה זמן.

 

טיפ חשוב – הכנסת סדר ושיטה לחברת מתחילתה

וכאן מגיע הטיפ החשוב ליזמים אחרים: “מאוד חשוב לבחור ספקים טובים מ Day 1. נכון, הטובים הם לרוב יקרים יותר, אבל אסור לפחד מלשלם את הכסף. בחירה בספק לא לא מספיק טוב, עלולה אפילו להמית את החברה. בשלבי הקמת החברה צריך לא רק לבחור את הטובים ביותר, אלא גם את המתאימים ביתר לאופי החברה ולתחום העיסוק שלה. עשיתי המון בדיקות וקיבלתי הרבה המלצות לפני שבחרתי את הספקים המרכזיים שלי: עורך דין, רואה חשבון, וספק השירותים הפיננסיים. היום אני יודעת להמליץ שצריך גם להעזר בשירותי אדמיניסטרציה כדי שיכניסו סדר ושיטה לחברה מתחילתה. השימוש ביועצים ובספקים איכותיים ומקצועיים איפשר לי כיזמת להתפנות לעיסוק בליבת החברה ולדאוג להזניק אותה קדימה, בעוד הראשונים הם שותפים לבנייה נכונה של החברה ותומכים באפשרותינו להתפתח ולגדול.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים