תשתית ניהולית וניהול שיטתי, Meet-up עם יוני לינדנפלד Any.do

shirley katzmeet-up, סטארט אפהשאירו תגובה

בלוג TOTAL ADMIN

בשבוע שעבר התארחתי ב Meet-up בנושא “המסע מרעיון לסטארט-אפ”, יחד עם לקוח ותיק של TOTAL ADMIN יוני לינדנפלד, ממייסדי Any.do וסמנכ”ל טכנולוגיות בחברה. השיחה במפגש נסבה סביב חשיבות הקמת תשתית ניהולית, וחשיבות הטמעת שיטה ומדידה בניהול.

meetup invitation Any.do

האירוע התקיים ב-Hubanana, האב לסטארט-אפים שהוקם בשיתוף פארק המסחר והתעשייה ברעננה, ובניהולו של עידן מאיר.
יש שם הרגשה של עשיה בשילוב אוירה מאוד פתוחה ומאפשרת.

עידן מאיר Hubanana

חשיבות תשתית ניהולית

בכמה מילים הצגתי את TOTAL ADMIN ואת שירותי ה-outsourcing  בתחומי אדמיניסטרציה, תפעול ומשאבי אנוש שאנו מספקות לעשרות סטארט אפים כבר 8 שנים כמעט.
הטיפים המרכזיים שלי לערב הזה היו שברגע ששותפים מתאגדים לחברה ומתחילים להעסיק עובדים יש צורך בהקמת תשתית ניהולית, הכוללת גם אספקטים של אדמינסטרציה וניהול משאבי אנוש – בדיוק כפי שבונים תהליכים מול עורכי הדין, מנהלי הכספים וחשבי החברה מיד עם גיוס ההשקעה הראשונה והתאגדות החברה ברשם החברות:

  • יש לשים לב לניואנסים שונים בתוך חוזי ההתקשרות והעסקה של עובדי החברה, עפ”י דרגותיהם ותפקידיהם ועפ”י המקובל בחברות סטארט אפ.
  • הקמת תשתיות ביטוחי מנהלים, עלויות דמי ניהול שוטפות ודמי ניהול מצבירה, הקמת תשתיות ביטוחי דירקטורים ואחריות מקצועית, וביטוחי תכולה למשרד.
  • ניהול חשבונות וכספים By the Book – בניית תשתיות להתנהלות שוטפות בכל הקשור לשכר, החזרי הוצאות, דוחות נסיעה לחו”ל, אש”ל, קליטת ועזיבת עובדים ועוד…

Hubanana meetup Any.do

טיפים לניהול שיטתי

לאחר מכן, הייתה לי הזכות להזמין את יוני, מצוות היזמים של Any.Do, חברה שאני מלווה כבר למעלה מ- 4 שנים בתפעול שוטף של HR ואדמיניסטרציה.
יוני סיפר על הדרך שהוא ושותפיו עושים בחברה, דרך רצופת עבודה קשה יחד עם טיפת מזל,
תכנון ומחשבה כל פעם צעד קדימה, ודגש משמעותי על מדידה, למידה ואופטימיזציה תוך כדי תנועה.

Yoni Lindenfeld Any.do

עבור הסטארטאפיסטים שבינינו (ובכלל – בעלי העסקים) הנה עשרת טיפים המרכזיים שלקחנו איתנו:

  1. מציאת הזירה הנכונה לפרסום ולקידום המוצר –  אם אתם מפתחי אפליקציה לסלולרי, iTunes או Google Play הם המקומות בהם המשתמשים יגלו אתכם.
    זה המקום להשקיע מאמצים של שיווק ו PR, עם טקסטים, גרפיקה ווידאו טובים על מנת למשוך את תשומת לב הגולשים.
  2. גיוס לקוחות חדשים – כאשר מדובר באפליקציות אנו מדברים על שלב ה-Onboarding – שלב הורדת האפליקציה והתחלת השימוש בה.
    זהו שלב קריטי ביותר, מאחר ולפי נתוני השוק יש חלון של 15 שניות בלבד לשלב זה ב-Funnel. חשוב שהאפליקציה תהיה פשוטה ומושכת.
  3. חוויית משתמש – להקפיד על חוויית משתמש (UX) מצויינת, פשוטה ואינטואיטיבית, ולשקול להתמקד בשירותים החזקים וייחודיים, גם אם על חשבון מתן פחות שירותים.
  4. הקשבה למשתמשים – חשוב לשאול את המשתמשים ולדעת מה הצרכים שלהם. יחד עם זה, צריך גם לדעת מתי הצמדות אך ורק לרצונות שהם מביעים תקבע אותך “בתוך הקופסא” ותמנע ממך לפרוץ קדימה.
  5. שיתופי פעולה – חיפוש שותפים עסקיים מהם אפשר ללמוד אודות צרכי המשתמשים ובעזרתם לפתח הלאה את המוצר.
  6. ויראליות – תן למשתמשים שלך את האפשרות להפיץ את האפליקציה ולתת לה לרוץ באופן ויראלי.
    המדד הנפוץ לויראליות הוא ה Viral Coefficient – I*CR=K.
    כאשר (Invites / Social Interaction) כמה פעמים משתמשים שלך יחשפו אותך לחברים,
    CR – Conversion Rate of Interaction – אחוז החברים שיורידו את האפליקציה ויתחילו להשתמש בה.
  7. לוקאליזציה – השוק הדיפולטיבי הוא עדיין ארצות הברית. מספר ההורדות בשוק הוא הגדול ביותר, וסכומי הכסף שמשלמים על אפליקציות הוא הגבוה ביותר. יחד עם זה כל הזמן צריך לפתוח עוד שווקים, ולתחזק ולשדרג אותם תוך כדי תנועה.
  8. אימיילים שיווקיים – הכלי השיווקי המרכזי שדורש הכי הרבה ניסוי וטעיה. עם זאת יש כמה כללים נפוצים שכדאי לדבוק בהם:
    פרסונליזציה, התאמת נוסחי מיילים לשלבי השונים במחזור חיי המשתמש, שימוש בגימיקים ובפניה לרגש.
    אופטמיזציה של יום ושעה למשלוח המייל, שימוש בכלים ומערכות טובות שיעברו את מחסומי ה SPAM.
  9. מדידה ואופטימיזציה – יש לבדוק את כל הנתונים העומדים לרשותינו, ולחשוב מה משמעותי למדוד.
    מדדי הבל נותנים לנו תמונה יפה אבל לא מספקים לנו  action items מהם אפשר להשתפר. את המידע מומלץ לארגן בצורה ויזואלית מושכת. כדאי לנטר את ה-Big Data, לאיסוף מידע אודות הרגלי המשתמשים, כדי לקבל רעיונות להמשך התפתחות הן מבחינת המוצר והן מבחינה עסקית.
  10. מעורבות (Engagement) – אמנם הבאזז הוא סביב מעורבות, אולם על כל מוצר להגדיר מהו המדד האמיתי של מעורבות עבורו.
    להגדיר בצורה מיטבית מה נחשב אינטראקציה של קהל היעד שלו עם האפליקציה או המוצר הספציפי, ועל הנתונים הללו לתת את הדגש במדידה ובאופטימזציה.

להלן דוגמא למדד מעורבות הבוחן מידת שימוש באפלקציות מעולמות תוכן שונים לאורך זמן. מתוך Flurry.
מדד מעורבות לקוחות

אני רוצה להודות ליוני לינדלנפלד על הנכונות לחלוק מזמנו ומניסיונו, ועל הרצאה מרתקת, מלאת חומר למחשבה ו-Actionable Metrics.
תודה לעידן מאיר שארח אותנו בלבביות רבה כל כך.
תודה לדודי אטרקצי על התמונות שמשקפות כל כך טוב את האוירה במהלך הערב.
ותודה אחרונה וחביבה לחוה ניסנבוים-אגוזי ושלי ריקנטי מגולדה, אשר אמונות על ייעוץ עסקי ושיווקי של Total Admin וסייעו בהפקת הערב כחלק מתהליך העבודה המשותף שלנו.

מקורות מידע מומלצים נוספים:
 http://theleanstartup.com/

http://leanstack.com/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים